fredag den 21. december 2012

Julepynt

Vores gamle og nye julepynt


Jeg vil gerne vise jer billeder af noget af mit gamle julepynt, som juletræet er pyntet med i år og lidt af det nye jeg har købt. 

Det gamle julepynt er bl.a. fra min fars familie - noget er fra min barndom.
Jeg har også købt lidt gammelt pynt på loppemarked.
Man kan være heldig at finde noget til en god pris. 

Jeg vil ønske jer alle en rigtig glædelig jul og håber i får nogle hyggelige juledage sammen med jeres familie <3

Knus Birgitte 

Denne kugle er fra min far's barndomshjem





Den nisse af karton har min far lavet for mange år siden. 
Den betyder meget for mig, og den skal på juletræet hvert år




Denne skønne tromme hang på vores juletræ, da jeg var barn.
Jeg er så heldig, at min søster og jeg har fået nogle af dem 
af vores mor




Denne kugle har jeg købt på loppemarkedet - 
den kunne jeg ikke stå for. 




Jeg er vild med denne klokke. Den er så fin på træet. 



Denne kugle er købt på loppemarked




Denne er fra min fars barndomshjem


Denne nisse er meget gammel. 
Er fra min mands familie. 



Den lille nissepige er meget gammel. 
Hun kommer også fra min mands familie. 




Denne kugle er også købt på loppemarked





Denne nisse er min. Den fik jeg da jeg var barn. 
Den er lidt slidt - men den er fremme hver jul.




Denne blå tromme fik jeg til min fødselsdag i november. 
Den er jeg meget glad for




Passer lige til jul, da vi elsker vanillekranse




Så kom denne nisse med posten i dag og 
fik en plads på det nye skab




Rigtig glædelig jul 



Du er meget velkommen til at skrive en kommentarer til mig. Det vil jeg blive meget glad for :-)








9 kommentarer:

  1. Hvor ser det hyggeligt ud, kan godt lide dit julepynt har lidt historier.

    Ønsker jer alle en dejlige Jul og et Godt Nytår og håber vi kommer til at ses meget mere i det nye år <3

    Mange Knus Fra Susi

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er dejligt med skønne minder.

      Tak i lige måde søde og jeg håber også vi ses rigtig meget i 2013 og mange år endnu <3

      Mange knus
      Birgitte

      Slet
  2. Super fint! Dejligt med en blanding af nyt og gammel - minder og traditioner hører julen til ;0) Knus fra Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne :-)
      Det er nemlig dejligt med minder og traditioner som er en stor del af julen <3

      Glædelig jul til dig og din familie.

      Knus Birgitte

      Slet
  3. Hvor er det fint. Klokkerne har jeg også 4 af, de er arvet efter mine oldeforældre. De hænger altid på de øverste grene så de ikke har i stykker.

    SvarSlet
  4. Tak Camilla :-)
    Man passer nemlig ekstra på det gamle julepynt. Det er helt sikkert mere skrøbeligt.

    Glædelig jul til dig og din familie.

    Mange hilsner
    Birgitte

    SvarSlet
  5. Kære Birgitte.
    Det er vel nok noget fint pynt, du har gemt på.
    Hvert år er det dejligt at finde den slags frem.

    Rigtig Glædelig jul til dig og din familie ♥

    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  6. Kære Vibeke
    Nyder også når træet skal pyntes, kan du tro.

    Ønsker også dig og din familie en rigtig glædelig jul <3

    Knus Birgitte

    SvarSlet
  7. Hej Birgitte :) Hvor fine billeder <3 De aflange koglekugler, som den, du har købt på loppemarked, har jeg også gemt fra min barndom og har også nogle i forskellige farver mangen til, som jeg har arvet fra min mormor og morfar, så din/mine er gamle :) Din nisse fra din barndom har jeg magen til, bare min kigger ligeud med øjnene ;-) Hvor var det sjovt at se. Men vi har jo nok været børn nogenlunde samtidig <3 Kh Hanne

    SvarSlet

Det er dejligt, at du kiggede forbi min blog.
Hvis du har lyst, kan du skrive en kommentar.
Det bliver jeg rigtig glad for.
knus Birgitte