torsdag den 10. januar 2013

Kager i papirsforme



Nu skal i få opskriften på de nemmeste og 

bedste muffins, 

jeg kan finde i min meget store opskriftsamling. 
De har aldrig heddet andet hos os end

Kager i papirsforme


I får billedet af dem først,
 så kan i ikke lade være med at komme i gang :-)




Opskriften er til 25 - 30 stk. 

3 æg
250 g sukker
125 g smeltet smør
2 tsk. mandelessens
125 g mel
½ tsk. bagepulver
250 let knuste makroner
150 g hakket mørk chokolade
(nogle gange kommer jeg også lidt lys chokolade i)


Pisk æg og sukker sammen - derefter kommes smeltet smør, 
mandelessens, mel og bagepulver i. 
Til sidst røres (let) de let knuste makroner og 
hakket chokolade i. 

Dejen kommes i muffinsforme og bages ved 200 grader
i ca. 12 - 15 min. 

Kagerne har altid været et stort hit hjemme hos os, også da børnene var små. De er nemme og hurtige at lave og smager så skønt! 
De kan holde sig længe, hvilket de sjældent gør hos os, og så kan de fryses ned. 
Det er nemt at gange opskriften op, når man skal være mange.

God fornøjelse 
Knus Birgitte 





Du er meget velkommen til at skrive en kommentar til mig. Det vil jeg blive meget glad for :-)


3 kommentarer:

  1. Uhm...de ser lækre ud.
    Har fået opskriften af dig i sommers men har glemt alt om dem, nu må jeg vist heller have dem bagt.
    Tak fordi du deler;-)

    Ha´en dejlig dag

    Knus Susi

    SvarSlet
  2. Tak søde og du må i gang med at bage ;-)

    Håber også du har en dejlig dag.

    Knus Birgitte

    SvarSlet
  3. De lyder helt vildt lækre og ser også sådan ud :) De må vist prøves :)

    Kh. Pia

    SvarSlet

Det er dejligt, at du kiggede forbi min blog.
Hvis du har lyst, kan du skrive en kommentar.
Det bliver jeg rigtig glad for.
knus Birgitte