lørdag den 23. april 2016

Bakken - Korsbæk - Matador

For et stykke tid siden var jeg på Bakken og se byen Korsbæk fra TV-serien Matador som blev produceret fra 1978-198. Den er instrueret af Erik Balling efter idé af Lise Nørgaard. Der er sikkert rigtig mange der husker Matador. Jeg synes det var en skøn serie. 

Det var en oplevelse at se Korsbæk på Bakken og sikke et arbejde der er lagt i at få byen til at ligne serien. 
Nogle af jer husker måske den fjernsynsudsendelse hvor de skulle finde alle de gamle ting, som møbler, porcelæn, kjoler, knapper ja, selv billederne der skulle hænge på lokummet på "Katrines gård" ha ha 
Det var en spændende udsendelse. 

Snyd jer endelig ikke for denne oplevelse at tage en tur bakken og se denne fantastiske by. 

Vi havde bestilt en rundvisning som man skal betale for. Det var min søde niece der havde spurgt om vi ville med og det er jeg så glad for hun gjorde. Det var en hyggelig dag med familien. 

I Korsbæk kan i også møde skuespillere som er klædt ud som skuespillerne i matador. Det var skægt. Vi mødte Kathrines mand Oluf Larsen, Hr. og Fru Varnæs og Misse Møghe og det var skægt. Misse Møghe mødte vi på et konditori og hvor var hun god. 

Her kan i læse mere om Korsbæk på Bakken:

Korsbaek-bakken.dk

Nu skal i se billeder.

Knus og god dag 
Birgitte 



















































































2 kommentarer:

  1. Aj hvor sjovt, det er jo ligesom at være der selv .. det ser meget autentisk ud
    God søndag

    SvarSlet
  2. Skæg oplevelse for alle os, der mindes Matador helt fra ungdommen

    SvarSlet

Det er dejligt, at du kiggede forbi min blog.
Hvis du har lyst, kan du skrive en kommentar.
Det bliver jeg rigtig glad for.
knus Birgitte