mandag den 17. december 2012

Havregrynskugler


Havregrynskugler - den nemme 

Vores ældste søn (22 år) elsker havregrynskugler og hvad gør en mor så - laver dem til ham selvfølgelig <3 

I vores familie er det ikke alle der er lige vilde med kokosmel. Der er ikke nogen af dem jeg har lavet i dag, der er rullet i kokosmel. 

Vi rullede dem i kakao, meget finthakket lys chokolade og meget finthakket hvid chokolade (crunch) - mums siger jeg bare :-) 

Vi ville prøve en ny opskrift og fandt i år en fra Arla. 
(Havde en lille smule problemer med at samle dejen) men... istedet for mere smør havde jeg en lille smule fløde og kom lidt 2-3 spsk vil jeg tro det var - det blev vældig godt :-)

175 g havregryn (ca. 5  3/4 dl)
100 g flormelis   (ca. 2  dl)
4½ spsk kakao
100 g blødt smør

Pynt: kokosmel, sukker eller flormelis 
            (ifølge opskriften) 

         Vi brugte meget finthakket chokolade og                  
                 meget fint hakket hvid chokolade (crunch)      

Skal opbevares i køleskab når de er færdige. 

Rigtig god fornøjelse 

Knus Birgitte 





Du er meget velkommen til at skrive en kommentarer til mig, 
det vil jeg blive meget glad for :-)


4 kommentarer:

  1. Hvor ser de lækre ud Tak fordi du deler søde <3

    Knus Susi

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde <3
      Kan godt li' at prøve nye opskrifter engang imellem :-)

      Knus Birgitte

      Slet
  2. Min store søn elsker dem også :-)) de ser mums ud <3

    SvarSlet
    Svar
    1. De søde unger bliver aldrig for store til havregrynskugler ;-))
      De smager også godt <3

      Knus Birgitte

      Slet

Det er dejligt, at du kiggede forbi min blog.
Hvis du har lyst, kan du skrive en kommentar.
Det bliver jeg rigtig glad for.
knus Birgitte